Μ...όπως Μαματσίτα ή αλλιώς όταν η τηλεόραση επηρεάζει το λεξιλόγιο των παιδιών.


  Πριν μερικές μέρες κάνοντας μάθημα στην Α' τάξη και ρωτώντας να μου πουν λέξεις από "μ" οι απαντήσεις ήταν "Μαματσίτα" και "Μάμα μία"! Επίσης δυσκολεύτηκαν να βρουν άλλες λέξεις πέρα από ονόματα και τη λέξη "μαμά".  
   Εύκολα βγαίνει το συμπέρασμα ότι πια η τηλεόραση κυριαρχεί στη ζωή των παιδιών με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ανάπτυξη του λεξιλογίου τους.


    Από τότε που ανέλαβα πρώτη φορά Α' τάξη έχω την αίσθηση ότι η ικανότητα των παιδιών να βρίσκουν λέξεις είναι όλο και πιο περιορισμένη και περισσότερο εμπλουτισμένη με λέξεις που ακούν στην τηλεόραση. Οπότε αναλογίστηκα πόσο σημαντική είναι η ανάγνωση παραμυθιών και κατ' επέκταση βιβλίων στην ανάπτυξη του λεξιλογίου τους.
    Κι αφού οι γιαγιάδες σταμάτησαν να λένε παραμύθια και τα βιβλία έχουν αντικατασταθεί με τάμπλετ που... δε μιλούν, δεν απαντούν και μερικές φορές δε διαβάζονται... ας δώσουμε μικρές αφορμές για να έρθουν σε επαφή με τα βιβλία!
  • Μια ιδέα είναι η "απλωμένη" βιβλιοθήκη στην τάξη που ήδη έχω περιγράψει
  • Μια άλλη ιδέα είναι η συμμετοχή σε ωραία προγράμματα και διαγωνισμούς που διοργανώνται από διάφορους φορείς. 
Δύο από αυτά είναι:
  1. Βιβλιο-τρεχάλα Φιλαναγνωσία-φιλαναγνωστική δράση από τις εκδόσεις Ψυχογιός
    και 
  2. Τα Βιβλία με ρόδες





Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Α΄ τάξη - Λέξεις ολικής εκμάθησης

Ασκήσεις στο τετράδιο... αυτό το βάσανο! (μικρές συμβουλές)

Πάτημα στη δεκάδα: Προσθέσεις με υπέρβαση της δεκάδας (Α' τάξη - κεφάλαιο 42)